De ce să ții cont atunci când vine vorba de imagini pentru SEO

Probabil știi deja de optimizarea pentru motoarele de căutare dacă ai ajuns la articolul acesta, dar dacă nu, SEO este procesul prin care optimizăm site-urile pentru motoarele de căutare în scopul de a obține mai mult trafic organic.

Optimizarea imaginilor este doar o mică parte din acest proces, dar poate conta foarte mult, mai ales dacă ești pe o nișă unde oameni caută produsele după imagini. De asemenea, un site cu imaginile optimizate va fi mai rapid și va obține un scor SEO per total mai bun.

La ce trebuie să fii atent atunci când optimizezi imaginile:

Numele

Dacă urci imaginile cu același nume cu care ies din telefon sau din DSLR faci o mare greșeală deoarece, asemenea URL-ului unei pagini, numele imaginii este foarte important pentru motoarele de căutare. Acesta se transformă ulterior în URL-uri imaginii și alături de Alt tag oferă motoarelor de căutare informații despre ce este în imagine.

Dimensiunea

Dimensiunea în pixeli a imaginii trebuie să fie în conformitate cu ceea ce oferă site-ul tău din punct de vedere tehnic. Ideal este să păstrezi dimensiunea undeva în jur de 1920 pixeli pe latura lungă deoarece aici vorbim formatul Full HD și foarte puține site-uri au nevoie de imagini de o rezoluție mai mare.

Ba chiar poți merge până la 1200 pixeli pe latura lungă dacă nișa pe care activezi nu are nevoie de elemente vizuale care să atragă atenția clienților și nu folosești un modul de zoom pe poze în interiorul magazinului online.

Extensia fișierului

Pe internet avem câte o extensie bună pentru orice și una bună la toate.

Spre exemplu JPEG se folosește pentru fotografii în care apar peisaje, oameni și obiecte, PNG atunci când vrei să ai fundalul transparent sau când pe imagine apare mult text, GIF atunci când este vorba de o imagine animată și Webp este formatul vedetă care poate fi folosit în locul celor de mai sus și ca beneficiu vei avea o imagine cu până la 20% mai mică din punct de vedere al spațiului ocupat.

Alt tag

Alt tag este o descriere inițial creată pentru momentele în care site-ul nu putea afișa o imagine din diferite motive pentru a arăta oamenilor ce ar trebui să fie acolo. Apoi, acest tag a fost adoptat ca factor de ranking care ajută motoarele de căutare să asocieze imaginile cu anumite obiecte, acțiuni, locuri sau oameni. Prin urmare, folosește Alt tag pentru a descrie ce conține imaginea.

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.