Importanta caselor de marcat cu Jurnal Electronic

Deja stirea conform caruia ANAF aplica amenzi afacerilor care nu au case de marcat cu Jurnal Electronic a facut facut inconjurul internetului si putem spune ca detinerea unei case de marcat cu Jurnal Electronic este vitala pentru orice afacere.

In continuare vom vorbi despre cum functioneaza acest sistem si cateva lucruri pe care trebuie sa le stii despre el.

  1. Casele de marcat cu jurnal electronic transmit datele in timp real. In acest context, angajatii ANAF pot verifica in timp real situatia fiscala a comerciantilor si vor depista eventualele nereguli mult mai rapid. De asemenea, nu doar autoritatile pot face aceste verificati ci si proprietarii afacerilor. Astfel, daca vrei sa vezi chiar acum cum merge afacerea ta si ce ai mai vandut, poti face asta.
  2. Acestea functioneaza si fara conexiunea la internet. Acest lucru este posibil datorita faptului ca atunci cand casa de marcat este deconectata de la internet, aceasta va putea stoca datele introduse in memoria aparatului si sa le trimita mai apoi in momentul reconectarii. Astfel, nu vei depinde de conexiunea la internet si afacerea ta nu va fi afectata de lipsa semnalului sau intreruperea internetului.
  3. Aceste dispozitive trebuie sa fie insotite de un certificat digital cu ajutorul caruia comerciantii pot face autentificarea pe serverele ANAF.
  4. De asemenea, transmit automat rapoarte fiscale la finalul zilei. Diferenta fata de casele de marcat clasice este ca acestea inmagazineaza bonurile fiscale emise, nefiind necesar ca la finalul zilei sa fie retiparite.
  5. Masurile necesitatii folosirii acestui tip de case sunt luate in contextul in care ANAF doreste sa se lupte cu evaziunea fiscala.

De retinut este faptul ca detinerea acestor case de marcate a devenit vitala pentru functionarea unei afaceri in conditii optime si nu trebuie sa considerati ca este o investitie in plus si degeaba. Desigur, sunt bani cheltuiti, dar care va vor scuti de foarte multe probleme pe viitor si va vor perminte sa va organizati incasarile mult mai usor. De asemenea, fiind sistem electronic puteti verifica mult mai usor, de acasa, vanzarile fiecarui punct de lucru in cazul in care aveti o afacere extinsa.

*Important este de mentionat faptul ca ANAF obliga fiecare operator economic sa incheieun contract de service post-garantie pentru noile case de marcat, fapt ceea ce nu este chiar rau deoarece este si in interesul antreprenorilor ca acestea sa functioneze in conditii optime.

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.